Estetik Burun Ameliyatı (Rinoplasti)

Burun bulunduğu lokalizasyon nedeniyle yüz estetiğinin en önemli parçasıdır. Burun anatomisi çok değişken olup kişiden kişiye farklılık göstermektedir. ‘’Rinoplasti’’ adı verilen estetik burun ameliyatı yönteminde bu farklılıklar göz önünde bulundurularak ameliyat planı kişiye göre yapılmalı ve en doğal sonuç hedeflenmelidir.

Planlama

Estetik operasyon planlanırken hastanın şikâyetleri göz önünde bulundurulmalı, nefes alma problemi mevcutsa bunun nedeni araştırılarak ameliyat sırasında çözümlenmelidir. Burun ameliyatı öncesi ameliyatın titizlikle planlanması, burun ameliyatı sonrası işlemlerin dikkatli bir şekilde kaydedilmesi ve hasta takip ve kontrollerinin titiz bir şekilde yapılması başarılı sonuç alınmasında en önemli faktörlerdir.

Burun estetiği, cerrah açısından üç boyutlu olarak değerlendirilmesi gereken sanatsal bir ameliyat olması nedeniyle önemlidir. Burun estetiğinde hasta beklentilerinin doktor tarafından bilinmesi, bu beklentilerin değerlendirilip ne kadarının karşılanacağını kişiye anlatılması gerekmektedir. ‘’Rinoplasti’’ operasyonunun hastanın hayatını değil burun görünümünü değiştireceği konusunda hasta ile doktor uyum içerisinde olmalıdır.

[Best_Wordpress_Gallery id=”4″ gal_title=”Rinoplasti”]

Riskleri Var mı?

Her yıl binlerce estetik burun ameliyatı yapılmakta olup her ameliyatın kendine göre riskleri vardır. Bunlar hakkında bilgileri cerrahınız size anlatmalıdır. Anatomik olarak deri, kıkırdak ve kemik yapı her hasta da farklı yapı ve şekillerde olması nedeniyle alınacak sonuçlarda her hastada farklı olacaktır. Benzer ameliyat yapılmış iki hastanın birinde yağlı, kalın burun cildi ve zayıf kıkırdak yapısı mevcut ise diğer hastanın sonucundan farklı bir sonuçla karşılaşmak olasıdır.

Bilinmesi Gerekenler

Burun estetiğinde en önemli belirleyici faktör burunun hem kendi içinde hem de yüzle olan oransal uyumudur. Bazı burunlarda burunu kısaltmak gerekirken bazılarında kıkırdak dokuları ile burun uzatma işlemi yapılabilmektedir. Bunun yanında burun ucu inceltilebilir, kaldırılabilir, burun sırtındaki kemik törpülenebilir, çıkartılabilir, burun genişliği daraltıp, kalınlaştırılabilir. Burun estetiğinde en güzel sonuç, estetik ameliyat olduğu başkaları tarafından anlaşılmayan, şekil bozukluğu ve asimetrisi olmayan, burundan nefes alma problemi giderilmiş, yüz ile orantılı, uyumlu ve doğal burunlardır.

Ne Zaman Yapılır? Ne Kadar Sürer

Rinoplasti ameliyatı burun gelişimi tamamlandıktan sonra yapılmalıdır. Burun gelişimi 17- 18 yaşlarda tamamlanır. Ameliyat yapılacak işleme ve uygulanan tekniğe göre 1.5-2.5 saat arasında değişmektedir.

Ameliyat Sonrası

• Ameliyat sonrasında burun içerisine tampon konulmayabilir, kanama veya ödemin uzun sürebileceği yada teknik açıdan kıkırdak ile destek konulan vakalarda küçük bir tampon (içerisinden havanın geçebileceği hava kanalları olan) konulabilir, iki gün sonra ağrısız bir şekilde alınır.
  • Ameliyat sonrasında burun üzerine ödemin çabuk gerilemesini ve dış darbelerden korunmayı sağlayan termoplastik splint konur o da 7-10 gün sonra çıkarılır.
  • Hastanede yatılması gerek olmayıp akşamında hasta taburcu edilebilir.
  • Ameliyat sonrası ilaçlarla kontrol altında tutulabilecek hafif bir ağrınız olabilir.
  • Ödemin ve morlukların azaltılması amacıyla burun üzerine 6-7 saat soğuk uygulaması yapılmalıdır. Burun ödemi yapılan işleme ve hastanın yara iyileşme potansiyeline göre en az 4-5 hafta sürmekte, burunun tam şeklini alması 6 ay-1 sene arasında değişmektedir.
  • Ameliyat sonrası ağır egzersizler ve yüzme gibi kan basıncını arttırıcı sporlar 4-6 hafta boyunca yapılmamalıdır.