Abdominoplasti

Genellikle karın derisinde çatlama, sarkıklık ve gevşeklik şikâyeti ile başvuran hastalara uygulanan karnın orta-alt bölgesindeki deri ve deri altı yağ dokularının çıkarılması sonucu düz, gergin bir karın oluşturma işlemidir. Hastaların şikâyetleri sıklıkla doğumdan sonra oluşmakta karın duvarındaki yağ fazlalıkları diyet ve egzersizle ortadan kaldırılamamaktadır. Her yıl binlerce karın germe ameliyatı yapılmaktadır. Bu ameliyat deneyimli bir plastik cerrahın elinde çok iyi sonuç vermektedir.
İki farklı karın germe operasyonu vardır. Klasik (Tam) abdominoplasti ve mini-abdominoplasti.

Ameliyat öncesinde cerrahım tarafından bana neler önerilebilir?

Doktorunuzla olan görüşmede isteklerinizi tüm açıklığı ile belirtmeniz gerekmektedir. Ameliyatı neden istediğinizi, beklentilerinizi net olarak ifade etmeniz doktorunuzla olan iletişimi kuvvetlendirecek, bu da ameliyat sonucunu mutlaka etkileyecektir. Doktorunuz sizi muayene ettikten sonra hangi yöntemin sizin için uygun olduğunu belirleyecek, planlamayı ona göre yapacaktır. Ek bir hastalığınız olup olmadığını, eğer varsa kullandığınız ilaçları doktorunuzla mutlaka paylaşınız. Aspirin gibi kan sulandırıcı ilaçların ameliyattan önce mutlaka kesilmesi gerekmektedir. Sigara içiyorsanız ameliyattan üç hafta önce bırakınız.

Nasıl bir yöntem uygulanıyor?

Ameliyat genel anestezi altında uygulanır. Klasik abdominoplasti yönteminde karın cildi kasıklardan kaburga hizasına kadar serbestleştirilir, karnın orta ve alt bölgesindeki fazla olan deri ve yağ dokuları ameliyat öncesi planına uygun olarak çıkarılır. Karın sıkılığını oluşturmak amacıyla karın kaslarının üstündeki fasya dokusuna gerginleştirme (plikasyon) dikişleri konur. Göbek deliğinin yeni yeri oluşturulur ve göbek oraya yerleştirilir. Mini abdominoplasti yönteminde ise sarkmanın ve yağ dağılımının daha ziyade karnın alt kısımda olduğu durumlarda karnın cilt, cilt altı dokusu göbek deliğine kadar serbestleştirilir. Göbek deliğinin yeri değiştirilmez.

Klasik abdominoplasti yönteminde yeni göbek deliği oluşturulduğu için yeni göbek deliğinin çevresine emilen dikişler konulur. Her iki yöntemde de izler iç çamaşırınızın içinde kalacak şekilde sezaryan kesisi biraz daha uzatılarak emilen dikişler ve bunların üzerine bantlar konur. İçerideki kirli kanın dışarı çıkmasını sağlayan iki adet dren yerleştirilir. 1-1.5 ay kullanılmasını önerdiğimiz korse uygulamasını takiben odanıza geçebilirsiniz. Operasyon yaklaşık tam abdominoplasti için 2-4 saat, mini-abdominoplasti için ise 1-2 saat aralığındadır. Ameliyat sonunda sarkıklığı giderilmiş, gergin düz bir karnınız olur.

Mini abdominoplasti yöntemi daha kısa bir iz bırakır, daha az doku çıkarılır, sonuçta iyileşme dönemi klasik tekniğe göre daha hızlı olur.

İki yöntemi de karın kenarlarında veya üst kısmında yağlanma fazlalığı var ise liposuction yöntemi ile kombine etmek mümkündür.

Ameliyat sonrası hastanede 1 (bir) gün kalınmakta ertesi gün taburcu olunmaktadır. 3-7 günlük istirahat sonrası işe dönmek mümkün olabilmektedir. Drenler genellikle 2.-3. gün çıkarılmaktadır. Karın içi basıncını artırıcı egzersizler yaklaşık 1-1.5 ay geciktirilmelidir.  İzler hastanın yara iyileşme potansiyeline göre sıklıkla 3-6 ay içinde gerilemekte ve 1 sene sonunda çok az görünür hale gelmektedir.

Her ameliyatın kendine göre birtakım riskleri bulunmaktadır. Özellikle sigara kullanan hastalarda bu problemler biraz daha sık olmaktadır. Kötü iz kalması, enfeksiyon, sıvı birikimi, kesi yerlerinde beslenme bozukluğu bunlar arasında en sık karşılaşılanlardır. Doktorunuz ile olan görüşmelerinizde bunlar size anlatılacaktır.

Ameliyat olmuş hastalar %90-95 oranında memnun kalmakta, öz güvenleri geri gelmekte, sıkı düz bir karına kavuşmaktadır.