Meme Büyütme Ameliyatı

Meme Büyütme ameliyatı plastik cerrahinin en sık yapışan ameliyatlarındandır.

Uygun hasta grubu nedir?

Bu operasyon için en uygun adaylar memesi küçük olan, sarkması olmayan ya da çok az olan bayanlardır. Küçük memeli ve sarkıklığı fazla olanlarda bu ameliyata ilaveten meme dikleştirme operasyonunun planlanması gerekmektedir.

Ameliyat öncesinde cerrahım tarafından bana neler önerilebilir?

Doktorunuzla olan görüşmede isteklerinizi tüm açıklığı ile belirtmeniz gerekmektedir. Ameliyatı neden istediğinizi, beklentilerinizi net olarak ifade etmeniz doktorunuzla olan iletişimi kuvvetlendirecek, bu da ameliyat sonucunu mutlaka etkileyecektir. Ek bir hastalığınız olup olmadığını, eğer varsa kullandığınız ilaçları doktorunuzla mutlaka paylaşınız. Aspirin gibi kan sulandırıcı ilaçların ameliyattan önce mutlaka kesilmesi gerekmektedir.  Ailede meme kanseri öyküsü var ise mutlaka belirtiniz ve daha önce çektirdiğiniz mamografi ya da ultrasonunuzu mutlaka doktorunuza gösteriniz. Sigara içiyorsanız ameliyattan üç hafta önce bırakınız.

Ameliyat hakkında biraz bilgi alabilir miyim?

Operasyonda silikon protezler kullanılır. Ameliyat öncesi görüşmede hasta için uygun olan protez belirlenir. Protez büyüklüğü, hastanın isteğiyle birlikte vücut anatomisi, cildin esnekliği gibi faktörlere göre de planlanmalıdır. Protez, meme dokusunun altına, fasya veya kas altına ya da ‘’dual-plan’’ adı verilen teknik ile kombine bir şekilde yapılabilir. Kesi yeri meme başında ya da meme katlantı çizgisinde planlanabilir. Doktorunuzla olan görüşmede bu tekniklerin avantajları, dezavantajları karşılaşılabilecek problemler size net olarak aktarılacaktır. Bu protezler, FDA tarafından onaylanmış protezlerdir. Bu da protezlerin güvenilirliği açısından bize bir fikir vermektedir.

Ameliyat sonrası nasıl geçer?

Ameliyat yaklaşık olarak 1.5-2 saat sürer. Ameliyattan sonra hastanede kalmanıza gerek yoktur. Ağrılar, ilaçlarla rahatlıkla kontrol altına alınabilir.  1 hafta süreyle antibiyotik kullanılması gerekir. Erken dönemde meme ödemin de etkisiyle son halinden daha büyüktür. Dikişler kendiliğinden emilen dikişler olup alınmasına gerek olmaz. 3 gün sonra kontrole gelen hastaya önerilerde bulunulur. Araç kullanımı 1 hafta, kol hareketini artıran sporlar 2 ay süre ile ertelenmelidir. Meme şekli 1-2 ay sonra ödeminde geçmesiyle yumuşar, orta hatta yaklaşır ve son şekline yaklaşır. Kontrolleriniz 1. , 3. , 6. Ay ve 1. senede yapılır.

Ameliyat sonrasında karşılaşabileceğim problemler nelerdir?

Meme büyütme operasyonlarından sonra sıklıkla büyük bir komplikasyonla karşılaşılmaz. Kanama, enfeksiyon, izin fazla kalması bütün ameliyatlarda karşılaşılabilecek problemlerdendir. Bu ameliyata yönelik en sık karşılaşılan komplikasyon meme protezi etrafında kapsül oluşumudur. Her hastada protez etrafında bir zar oluşur. Bunun şiddeti hastanın yara iyileşme potansiyeline ve enfeksiyon varlığına göre değişebilir. Bunun ortadan kaldırılması için basit müdahaleler, ilerlemişse ikincil bir operasyon düşünülebilir. Meme başı duyusunun azalması veya kaybolması bir başka komplikasyondur. Geri dönüşümlü olabilir.

Bu ameliyat, ömür boyu iri ve estetik açıdan güzel memelere sahip olmanızı sağlayabilecektir. İç çamaşırları ya da bikinileri düzgün taşıyabilmek öz güveni de artırabilecektir.