(Reduction Mammaplasty)

Meme Küçültme ameliyatı, büyük memelerin estetik olarak toparlanmasının dışında tıbbi olarak gerekliliği ve faydaları olan bir ameliyattır. İri memeler, hastanın giysi bulma ve onu taşıma problemlerine yol açabilir. Bu da psikolojik ve sosyal zorlanma yaratabilir. Meme katlantı bölgelerinde enfeksiyonlar, sırt ve bel ağrıları, kamburluk, sütyen askılarının yaralara yol açması semptomların fonksiyonel kısmını oluşturmaktadır.

Ameliyat öncesi cerrahınız ile yapacağınız değerlendirme görüşmesi, ameliyatın gerekliliği, yöntem seçimi, karşılaşılabilecek problemlerin ortaya konması açısından oldukça önemlidir. Her ameliyatta olduğu gibi ek hastalıkların, varsa kullandığınız ilaçların belirtilmesi, aspirin gibi kan sulandırıcı ilaçların ameliyat öncesi kesilmesi, ameliyatın daha sağlıklı olmasını sağlayacaktır. Ameliyat öncesinde çekilmiş olan mamografileriniz veya meme ultrasonlarınız var ise bunları doktorunuzla paylaşmalısınız, gerekli görülen hastalarda bu tetkikler tekrar istenilebilir. Ameliyattan sonra ortalama 1 gün hastanede yatılır, ertesi gün taburcu olabilirsiniz.

Ameliyat nasıl yapılır?

Meme küçültme cerrahisi, mutlaka hastane koşullarında genel anestezi altında yapılmalıdır. Operasyon ortalama 4-5 saat sürer. Meme, ameliyattan önce yapılmış olan çizimlere uygun şekilde küçültülür. Memeye uygun şekil verildikten sonra meme kenarlarında fazla dokular kalmış ise bunlar laser liposuction yöntemi ile çıkarılabilir. Yapılacak yönteme göre kalacak izin şeklide farklı olacaktır. En sık karşılaşılan özellikle büyük memelerde meme başının çevresinde, meme başından aşağıya doğru 4-5 cmlik ve meme katlantı çizgisine uyacak ters-t şeklinde olan izlerdir. Bu izler erken dönemde belirgin olup geç dönemde hastanın yara iyileşmesine göre azalmaktadır. Ameliyattan sonra hastalara içerideki kirli kanın pasif olarak dışarıya çıkmasını sağlayacak birer adet dren konur. Bu dren yaklaşık olarak ikinci gün çıkarılır. Konulan dikişler emilen dikişler olduğundan alınması gerekmez. Ameliyattan sonra 4-5 gün antibiyotik kullanılması önerilir. Kol hareketlerinin yaklaşık 2-3 hafta süreyle kısıtlanması gerekmektedir. Yürüyüş, koşu gibi aktiviteler bu süreden sonra yapılabilir. 2. aydan sonra tüm aktivitelere izin verilir.
Kontroller, ameliyattan sonra 3.gün, 1., 3., 6. ay ve 1. yılda yapılır.

Karşılaşabileceğim problemler nelerdir?

Bütün ameliyatlarda olduğu gibi bu ameliyatta da kanama, enfeksiyon, fazla iz kalması gibi problemler nadirde olsa yaşanabilir. Meme başı duyarlılığının azalması geçici ya da kalıcı olabilir. Meme asimetrisi görülebilir. Emzireme problemi hastaların ortalama %20-25’in de görülmektedir.

Hamilelik düşünen bir bayanın ameliyatı doğumdan yaklaşık 1 sene sonra yaptırması hem emzirme açısından hem de hamilelik süresince maruz kalacağı hormonlar neticesinde oluşabilecek şekil bozukluklarından dolayı daha uygun olacaktır.

Meme kanseri açısından her bayanın meme kontrollerini düzenli yaptırması gereklidir. Bu ameliyat meme kanseri oluşumunu artırmaz bilakis meme dokusu miktarını azaltacağı için meme kanseri oluşabilme riskini azaltabilecektir.

Memelerin büyük olma düşüncesi sizi rahatsız ediyorsa, fonksiyonel olarak fiziksel aktivitelerde zorluk yaşıyorsanız bu ameliyat ile uzun süre güzel memelere sahip olmanız mümkündür. Yıllar geçtikçe yer çekiminin etkisi ile tüm vücudumuzda olduğu gibi memelerde de şekil değişikliği olabilecektir.